sábado, 2 de octubre de 2021

ROSELLA


La rosella és una planta que creix als prats d'Àsia, Europa i Amèrica del Nord. És una preciosa planta amb flors vermelles, la tija coberta de pèls estarrufats, el fruit en càpsula i la llavor color negrós.

Per a molta gent és una flor normal, però per a mi té un significat molt diferent al que tothom percep.

Des que tinc memòria passo els estius a casa dels meus avis a un poble d'Almeria. He caminat pels latifundis amb tantes flors que mai podria donar un número exacte. He vist des dents de lleó, passant per orquídies, fins a clavells.

I, des de fa molts anys, cada vegada que anava de vacances, passejava amb la meva àvia pel camp. M'agradava molt anar amb ella perquè sempre m'explicava milers d'històries de quan era petita.

Recordo una vegada que vaig voler agafar un petit ram de roselles per emportar a la meva mare. No em va deixar. Deia que les roselles eren una flors tan salvatges que no aguantaven ni cinc minuts després que les arrenquessin. Des d'aquest dia, mai més vaig voler arrencar cap.

Anàvem dia rere dia a veure aquestes precioses flors créixer en llibertat.

Em va fer prometre-li que mai em deixaria de ser una rosella arrencada, que mai deixaria que ningú m'arrabassés la llibertat. I als meus gairebé desset anys, encara mantinc aquesta promesa i la mantindré fins al dia en què em mori.


Però aleshores, em vaig anar fent gran i a la vegada, ella també. I d'un estiu per l'altre, vam deixar d'anar a veure roselles. Me'n penedeixo moltíssim d'haver crescut tan ràpid i haver perdut aquesta tradició tan nostra.

Però sempre quedarà el record d'infinits estius passejant de la seva mà pels camps més plens de flors que mai he vist.

És la nostra flor preferida, encara que ella ja no se'n recordi.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

VIDEO SANT BOI